fredag, augusti 04, 2006

fredagslycka

en färdig flytt kan verkligen göra under. idag är jag glad och nöjd med allt, trots att vi fortfarande vadar i kartonger och lever med ett icke-fungerande kök. det här har dessutom varit en dag full av små glädjeämnen, som

1. lunchtid, medborgarplatsen: jag är stressad, svulten, står i kö till falafelstället. bredvid står en ung mamma med en typ treårig son. grabben har på sig en inochutvänd rödblå dräkt och petar in små falafelbitar genom hålen i sin mask. genom tyget kan jag skymta ett svart nät. "Spindelmannen?" frågar jag med ett leende. Grabben tittar på mig, ilsket. "Daredevil," svarar mamman snabbt. åhå, jag älskar seriefixerade barn.

2. imdb, lunchsurfning: Sarah Michelle Gellar har inte dött, hon filmar. Massor. Till exempel The Girl's Guide to Hunting and Fishing - en av få chiclit-böcker jag stått ut med på senare år. Melissa Banks andra, the Wonder Spot, är inte alls lika charmig - men guiden är riktigt läsvärd. Och jag hade inte stått ut med tanken på att Buffy skulle ha avrundat sin karriär med Scooby-Doo.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vet du om att Joss ska skriva en säsong 8 till Buffy i serieform? Inte för att de Buffyserier som hittills gjorts har varit så mycket att hänga i julgranen, men har man tur så blir det bra.

11:32 em  
Blogger Lisa said...

Åhå, bra! Allt med Buffyanknytning (som S M G) har en särskild touch of glitter.

Vad bra att ni blev flyttade! Om jag hade befunnit mej något närmare lovar jag att också jag hade varit en av de käcka, snälla vännerna. :)

10:46 em  
Blogger karin said...

brog: åhå? seda peab ju kollama. nu när vi har säsong 1-6 på dvd och allt. (säsong sju vill jag egentligen inte lägga några som helst pengar på, men den kommer säkert att införskaffas någon dag, den också)

lisa: du får komma förbi och titta nu istället! det är konstigt och stökigt men har en bedårande utsikt mot waldemarsudde... och visst stämmer det med smg, jag kan inte låta bli att gilla (nästan) allt hon gör.

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home