måndag, maj 14, 2007

måndag


1. Om det är någonstans man ska se på schlagerfestival är det på Roxy. Det var en härlig kväll - det är nästan så att jag är beredd att se på spektaklet fler gånger.

2. Vanligtvis pålitlige Conan the Librarian gillar Spider-Man 3. Stor underhållning? Hur? Var?

Förstå mig rätt - jag älskar Spidey, Peter Parker var en av mina första förälskelser, jag grät när Gwen Stacey dog. Men den här filmen var bara ... konstig, en märklig misch-masch av småtöntig humor och speedade animationer. Och Tobey - var ska man börja? I filmer som "Wonder boys" är han fantastisk, i Spiderman ett och två funkar han... men här? De där uppspärrade ögonen får honom inte att verka yngre, bara mer bortkommen.

Åh, jag önskar att någon hade stegat in i det där writers' room och gett dem en uppsträckning. "Ok - nu får ni välja. Antingen Venom eller Sandmannen. Och Gwen Stacey har redan ni missat, det var ju hon som borde ha hängt från den där bron i ettan, så den karaktären är körd." Därefter borde någon ha letat upp sminköserna och gömt alla deras kajalpennor. Det kan vara snyggt med män i kajal - men Venom-Peter Parker är knappast glammig nog.

1 Comments:

Blogger Gisela said...

håller med om varje punkt! det blir tröttsamt när de ska ösa på med ALLT i samma film. bävar inför pirates 3 då redan tvåan var för crowded i min mening, och nu verkar ALLA från den vara med plus dubbelt så många till. det förstör.

roligt förresten att läsa dig i DN då och då!

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home