söndag, mars 11, 2007

söndag


Jag har Punky's Dilemma på stereon, diskmaskinen spinner som en liten katt, resterna av gårdagskvällens fest håller långsamt och säkert på att städas bort. Det är en fin söndag, en av de bästa på länge, tror jag, och inte bara på grund av vårsolen. Det är svårt att inte känna sig upplyft när man har fiffiga, generösa och uppmärksamma vänner, som ger bort sådant som Dolly-biljetter, Evelyn Waugh-böcker (med matchande kopp!) och Whedon-scifi-western Serenity i present.

Just i detta ögonblicket är mitt enda problem i livet att jag inte riktigt vet vad jag vill göra först: se någon av alla nya filmer (Herzog/Kinski? Life is Illuminated?) eller sjunka ner djupt i en fåtölj med skvallerbyttan Rupert Everett.

En sak till, bara: ibland blir jag så väldigt tacksam över att Svenskan kompenserar för sina feministfobiska kolumnister genom att publicera kvinnor som Jenny Nordberg, Karin Thunberg och Anna Larsson.