onsdag, april 12, 2006

veckosummering


Jag har ingenting att säga. Istället postar jag en liten veckosummering:

Antalet påbörjade böcker: 3. Salt av Mark Kurlansky,The History of Love av Nicole Krauss, The Believer Book of Writers Talking to Writers.

Antalet biofilmer: 1. Grizzly Man. Jag hade aldrig trott att det skulle vara en sådan upplevelse att se Timothy Treadwell skutta runt i skogen och prata barnspråk med rävar och björnar: "Man, this was a huge bear! And he stood right here and was rub-a-dubing against this tree... man, this bear was huge". På många sätt verkar han ha varit en idiot, men en fantastiskt fascinerande sådan.

Antalet hyrfilmer: 1. Mitt liv utan mig. Smetigt ämne: 23-årig husvagnsboende tvåbarnsmamma får cancer men berättar ingenting för sin familj. När jag kom hem med filmen i väskan blev jag lite paff över mitt val - men den var bättre än man hade kunnat tro. Och det faktiskt mer tack vare Sarah Polley än Mark Ruffalo.

Antalet utflykter: 1. Till Vällingby, av alla ställen. Jag kände mig ganska mycket som en arkitekt-a-kursare... förutom att konversationen mer handlade om Kongo, elaka dumpningar och alternativa karriärer än Sven Markelius, modernism och ABC-stadens nackdelar och förtjänster.