torsdag, september 21, 2006

abracadabra, homes


Efter att jag sett trailern för "Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan" i går kväll trodde jag nästan inte att jag kunde skratta mer. Efter två sekunder skrattade jag så mycket att jag grät. När trailern var över halvlåg jag i stolen, med mascara nere vid hakan. Jag har sett korta youtube-trailers förut, men det här var minst två-tre snäpp vassare. Plötsligt förstår jag varför de 924 imdb-recensenterna har gett filmen 9,2 i betyg.

Men sen började Talladega Nights: the Ballad of Ricky Bobby... och, tja, den var också fantastiskt rolig. Will Ferrell och Sacha Baron Cohen i en och samma film kan ju inte bli så misslyckat. Men en trevlig överraskning var att alla karaktärer runt omkring också får en chans att visa sin komiska sida: John C Reilly är makalös som Ricky Bobbys dumma bästis, och till och med sockersöta Leslie Bibb spelade så bra att hon lyckades få mig att glömma att hon blev känd som Brooke i Popular.

Annars... annars är allt toppen. Bara gårdagens smothered pork chops och bbq ribs på Sylvia´s, inte långt från Apolloteaterna på 125:e gatan. var värda biljetten hit.