lördag, januari 20, 2007

uppdatering

Vad jag har gjort på sistone:

Sett på Dexter. Michael C Hall är bedårande när han går runt och ler och försöker vara, tja, normal.

Spelat det härligt fåniga spelet We ‹3 Katamari. Häromdagen rullade jag ihop hela Tokyo, Manhattan, Godzilla och den förbjudna staden till en vacker, stor boll. Jag kände mig mycket stolt och nöjd.

Jobbat. Haft bildningskomplex. Känt ett akut sug efter kunskaper i arabiska och japanska - eller åtminstone ett par tusensidiga, torra statsministerbiografier. Sedan har jag gått hem och läst lite i Marisha Pessls "Special Topics in Calamity Physics". Marisha är en 29-årig ex-modell som bor med sin lyckade IT-snubbe till man i en fantastisk våning på Manhattan. Omslaget till hennes bok är rosa, med rosor (och en liten blå undulat).

Ätit brunch hemma hos matnörden A, som lägger i färsk spenat i omeletten och mixar den köpta clementinjuicen med färskpressade apelsiner. Mmmm. Alla borde ha åtminstone en matnörd i vänkretsen.

Börjat leta efter tyger, sängar och byråer till vår nya lägenhet. Tackat nej till två kvalificerade, roliga sommarjobb - en konstig känsla. Längtat, mycket, efter bredband.

1 Comments:

Blogger Jonas said...

Tackat nej till sommarjobb? Men... vad ska du göra då?

4:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home