tisdag, september 26, 2006

tre skäl att fastna i tv-soffan


1. Dexter.
Michael C Hall spelar Dexter Morgan, en man som hjälper polisen att hitta mördare på dagarna och går på egen mördarjakt på fritiden. En mördar-mördare, kort sagt. Jag lyckades gå förbi jätteaffischen med hans ansikte på Times Square flera gånger i förra veckan innan jag insåg att det faktiskt var David, älskade Six Feet Under-David, som hängde där. Blicken, frisyren och skäggstubben lyckades lura mig totalt. Jag ser fram emot förvandlingen.


2. 30 Rock.
Alla verkar älska Studio 60 on the Sunset Strip. Och visst är serien lovande - allt Aaron Sorkin gör är genomarbetat, smart och snyggt. Men jag ser nästan mer fram emot NBC:s andra tv-tv-serie: Tina Feys tolkning av livet bakom kulisserna. Kortare, lättsammare, kanske roligare? Den 11 oktober är det i vilket fall USA- premiär. Och, just det, Alec Baldwin är med, den stiligaste och konstigaste av Baldwin-bröderna.

3. Brothers and Sisters
Jag behöver en ny sappy familjedramaserie att följa. Den här verkar lite halvintressant - uppenbarligen var den så strulig att producera att sympatiska Buffy-producenten Marti Noxon hoppade av. Men jag kan inte låta bli att hoppas en aning på Brothers and Sisters, trots allt - Calista Flockhart (som konservativ radiopratare), Rachel Griffiths och Sally Field är en charmig trio. Premiären var i söndags, nu måste jag bara hitta filen någonstans...