måndag, maj 14, 2007

Suburban Girl


Det här är ett pyttelitet problem, men ändå, det stör mig; jag vill verkligen, verkligen att Suburban Girl ska bli en hit. Ingredienserna finns ju där: det är en fluffig romantisk komedi i New York-miljö, baserad på en tidig superhit i chiclitgenren (Melissa Banks Flickornas handbok i jakt och fiske). Och jag saknar Sarah Michelle Gellar. Jag vill att hon ska vara med i ett par riktiga blockbusters så att hon kan få fler roller, stora, krävande karaktärsroller, hon är för begåvad, för smart och mångsidig för att fastna i Scooby-Doo och Grudge med uppföljare.

Men alltså - efter att man hört den där fantastiska utskällningen på Irelands (Basinger? Baldwin? vad heter hon?) telefonsvarare - hur ska man någonsin kunna ta Suburban Girl på allvar? Hur ska man kunna se Alec Baldwin spela en man som ligger i skilsmässa och har en usel relation till sin dotter? Härom veckan visades Suburban Girl på Tribeca film festival, och uppenbarligen kunde publiken inte hålla sig för skratt vid ordväxlingar som: She: "Did you call your daughter?" He: "I left her a message."

Kanske kan 30 Rock bli mitt motmedel - efter ett par avsnitt är åtminstone jag så förtjust i Baldwin att jag kan förtränga nästan vad som helst (efter hela Woody - Soon-yi-debaclet tog det ett minst ett par år innan jag kunde se Hannah och hennes systrar utan att rysa av scenerna mellan Barbara Hershey och Michael Caine/Max von Sydow... men nu funkar filmen förvånansvärt bra igen)

Eller också får jag bara vänta på The Air I Breathe , som visst ska vara bra, på riktigt .

(Och den som varken tycker om Gellar eller Baldwin, men råkar gilla Flickornas handbok..., kan bara vänta något år... en Francis Ford Coppola-version av den sista novellen i boken är visst på gång.)

1 Comments:

Blogger Matt said...

Själv väntar jag på Southland Tales. Men jag kommer ju självklart se allt med SMG ;)

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home